7 قانون همیشگی در اصول سئو

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

در اینجا به ۷ اصل همیشگی در سئو اشاره می‌کنیم که هر فردی که به فکر فعالیت در فضای اینترنت است باید از آن‌ها آگاه باشد:
۱٫    یافتن لینک ها و صفحات جدید وظیفه خرنده هاست
خزش (Crawling) زمانی صورت می‌گیرد که موتور جستجوی گوگل توسط روبات‌های خرنده خود سایت شما را بررسی کرده و محتواهای جدید را شناسایی می‌کند. این اصل همواره ثابت است و متخصص سئو باید تمام تلاش خود را بکار برد تا خزنده‌ها به راحتی بتوانند صفحات جدید سایت را شناسایی کرده و ثبت کنند. خرنده‌های گوگل یک مسیر را دنبال می‌کنند و نقشه سایت در یافتن مسیر حرکت خرنده‌ها بسیار تاثیر گذار هستند.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

۲٫    صفحات ایندکس شده باید دارای  فاکتورهای موثر در الگوریتم رتبه بندی گوگل باشند
زمانی که روبات‌های گوگل صفحات جدید سایت را شناسایی کردند آن صفحه در موتورهای جستجوی گوگل ایندکس می‌شود و می‌توان انتظار داشت از آن لحظه به بعد صفحه مورد نظر شما در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.
بهتر است بخش‌های مهم و حیاتی سایت ایندکس شوند تا کاربران به راحتی بتوانند به آن‌ها دست یابند.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

۳٫    جذب لینک های معتبر همواره مفید است
ایجاد لینک همواره در سئو بسیار مهم است، هر چند لینک‌های داخلی سایت و پیوند آن‌ها مهم و تاثیرگذار هستند اما ایجاد لینک (Link Building) همواره به موفقیت استراتژی‌های سئو کمک می‌کند. نوشتن پست مهمان در وب سایت‌های معتبر و تولید محتوایی که کاربران را به نوشتن پاسخ تشویق کند، نتایج بسیار زیادی در موفقیت بهینه سازی سایت شما خواهد داشت. هرچه لینک‎های معتبر از وب سایت‌های دیگر بدست آورید اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش یافته و صفحات شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهند کرد.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

۴٫    الگوریتم های گوگل در حال تغییرند
اصل تغییر الگوریتم‌های گوگل یکی از اصول ثابت سئو است که به پویایی آن کمک می‌کند. گوگل هوشمند است و امروزه با طراحی و اجرای الگوریتم‌های مختلف می‌کوشد تجربه کاربری مناسبی را ایجاد کند. این محیط پویا و در حال پیشرفت سبب می‌شود مدیران سایت‌ها برای موفقیت تلاش بیشتری بکار ببرند و در عین حال تعامل با این محیط از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

۵٫    برند سازی در سئو بسیار تاثیرگذار است
اگر می‌خواهید در نتایج جستجو‌ها جایگاه مناسبی پیدا کنید لازم است به برند سازی اهمیت بدهید

و با تمرکز روی برندتان توجه موتورهای جستجو را به خودتان جلب کنید.

گوگل الگوریتم‌هایی برای تشخیص برند‌های معتبر بکار می‌برد که سبب می‌شود برند سازی بتواند به ارتقای رتبه سایت و بهبود ترافیک سایت شما کمک کند.

۶٫    از تحقیق کلمات کلیدی غافل نشوید باید بتوانید کلمات کلیدی ای که کاربران وب سایت شما جستجو می‌کنند را شناسایی کنید و بتوانید تشخیص دهید در حوزه کسب و کار شما پر طرفدارترین عبارت‌های جستجو کدام‌ها هستند.

به این ترتیب قادر خواهید بود به بهترین شکل ممکن خودتان را در مقابل چشم کاربران قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی بهتر مخاطبان و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو

۷٫    انتخاب توضیحات متا یا  Meta Description باید آگاهانه باشد
استفاده از کلمات کلیدی در متا دسکریپشن مهم است اما استفاده بیش از حد آن‌ها ممکن است به نتایج جستجو آسیب برساند. توضیحات ساده و مناسب کمک می‌کند کاربر بدون اینکه گوگل روی محتوا حساس شود با محتوای صفحه و آنچه پس از باز کردن صفحه با آن مواجه می‌شود آشنا شود.

۷ قانون همیشگی در اصول سئو | ابزار دی ال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *